Bugun...



WMWNEWSTURKEY DÜNYA GENELİNE YAYILIYOR
Tarih: 19-12-2014 23:08:44 Güncelleme: 20-12-2014 14:26:44 + -


Bu bir başka hedef, bi bir büyüme hedefi...

facebook-paylas
Tarih: 19-12-2014 23:08

WMWNEWSTURKEY DÜNYA GENELİNE YAYILIYOR

WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD markaları ile, Türkiye'de özellikle internet haberciliği ve gazeteciliğe bambaşka bir boyut getiren WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD  CEO'su Sedat Karagöz; WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD için dünya turuna çıkıyor...

 

WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD'un Avrupa'da 24, ABD'de 18, Asya kıtasında ise 14 ülkede geniş bir iletişim ağı kurması amacıyla, sırasıyla Paris, Londra, Berlin, Roma, Prag, Bratıslava, Atina, Sofya, Bükreş, Brüksel, Bern, Amsterdam, Helsinki, Sevilla, Madrid, Barcelona, Lizbon, Valetta,  Stockholm, Oslo, Kopenhag, Reykavik, Dublin. Viyana, Ottawa, washington, Chıcago, Arızona, İllinoi, Connctitikhed, Neaw Mexico, Hollywood, Los Angeles, Mexico City, Buenos Aıres, Brasila, Lima, Tokya, Pekin, Yeni Delhi, Abu Dabi, Karchi, Riyad, Amman, Tahran, Almahata ve Lefkoşa kentlerinde, ülkelerin önde gelen haber ajansalrı ile bir dizi toplantı gerçekleştirecek olan WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD CEO'su Sedat Karagöz; bu konuda Türkiye'nin giriri olacaklarını dile getirdi. 

 

WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD halen, Türkiye genelinde 5414 muhabir, yazar, foto-muhabiri v edötür ile, Türkiye ve Avrupa'nın en çok haer kadrosu bulunan internet haber portalı konumunda... Bu rakamın 2016 Mart ayında, dünya genelinde 41 bin 324 olması hedefleniyor. WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD CEO'su Sedat Karagöz'ün, eş zamanlı bir başka hedefi ise, yine kendi markası olan FASION GONE ROUGE'yi de hak ettiği yere getirmek.

 

Bu arada, WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD  CEO'su Sedat Karagöz; WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD  için gerçekleştireceği mini dünya turu ile ilgili olarak açıklamalarda bulundu. 

 

İnternet haberciliğinin, klasik gazeteclik ve habercilikten çok farklı olduğunun yeni yeni anlaşılmya başlandığını vurgulayan WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD  CEO'su Sedat Karagöz; bu amaçla WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD  markalarının, gerçek bir dünya markası olabilmesi için, 'Anında Haber' kavramının en iy seviyede yakalanması lazım geldiğini kaydetti. 

 

Dünyanın her köşesinde,  kameralarda WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD  logolarının da görüneceğini iddia eden WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD  CEO'su Sedat Karagöz;  'İnternette magazın ve anında habercilik önemli. 'Copy-past ile bir yere kadar gidilir. Hatır-gönül kazancının ötesine gidilmez, marka olunmaz. Haber farklı ortamlarda olanaklar ölçüsünde değişik biçimlere bürünse de amacı her zaman için bilgi vermektir. Ancak İnternetin ve habercilikte yaşanan e-dönüşümün tam olarak anlamlandırılabilmesi için bu iletişim ortamlarında haberin sunumundaki farklılıkları ele almak ve internet haberciliğinin teknik açıdan haberciliğe getirdiği yeniliklerin yanında haberin sunumunda bir fark yaratıp yaratmadığını ortaya koymak gerekmektedir. Özellikle İnternet haberciliğinin geleneksel medya organlarına alternatif olarak öne sürüldüğü günümüzde şekil olarak ve teknolojik olarak üstün olan bu yeni nesil medyanın tekelleşme tehlikesi altındaki haberleşme özgürlüğüne yeni bir çıkış yaratacağı tartışılırken, bu çıkışın gerçekliğini ortaya koymak açısından sunum farklılığı önem arz ediyor. Gazete, TV ve radyo haberleri hem teknik hem sunum açısından farklılıklar göstermektedir. Bu TV ve radyonun sesten yararlanması ve geniş kitlelere hitap etmeleri nedeniyle kısa cümleler ile basit, anlaşılır sözcükler kullanmalarından ileri gelmektedir. Bu açıdan bakıldığında TV ve Radyo haberleri -TV’de yer alan görüntü dışında- bir farklılık arz etmemektedir. Yapacağımız karşılaştırmada bu benzerliği ele alarak TV ve radyo haberciliği aynı bağlamda değerlendirilecektir. Gazete haberciliği ve internet haberciliği ise -internet haberciliğinin hala yazılı bir niteliğe sahip olduğu düşünüldüğünde- yine TV ve radyo gibi aynı kategori içinde değerlendirilecektir. Her ne kadar bu kavramlar ayrı olarak ele alınacaksa da ortak kavramlar karşılaştırılmalı olarak verilecektir.  Mesela ana başlık; gazete ve internet haberciliğinde karşımıza çıkan bir kavramdır. Her ne kadar TV’de kuşak olarak, radyoda ise haber başlıklarının okunması olarak bir başlık mantığı olsa da gazete ve internet kadar çeşitli ve çok amaçlı kullanılmamaktadır. Gazete ya da internette ise bir muhabirden gelen haber yeniden okunup sayfaya yerleştirilebilecek hale geldiğinde, önce hangi sayfaya internette de hangi kategori sayfasına, sonra sayfanın neresine konulacağına karar verilmektedir. İşte bu aşamadan sonra haber çeşitli unsurlarla da desteklenerek sayfaya yerleştirilir. Destek unsurları arasında ilk sırayı “başlık” alır. Başlık kullanmanın nedenleri okuyucunun ilgisini çekmek, haberi özetlemek, okuyucunun sayfadaki konulardan genel olarak haberdar olmasını sağlamak, haberin içeriğini tanımlamak, yayın organının niteliğinin ortaya çıkmasına yardımcı olmaktır. Bunlar başlığın temel fonksiyonlarıdır. Ancak her başlığın bu özelliklerin tamamını bünyesinde barındırması mümkün değildir. Öte yandan başlığı yazan editörün bunları çok iyi bilip özümsemesi yaptığı işi kolaylaştıracaktır. Gazete haberciliğinde başlık öncelikle muhabir tarafından belirlenir. İnternet haberciliğinde de bu anlamda bir değişiklik görülmemektedir. Yine gazete başlıkları ve internet başlıkları incelendiğinde gazetede başlık seçiminde kısalığı, olayın özünü vermesi ve çok uzun olmaması gibi temel etkenler göze çarpmaktadır. İnternet gazeteciliğinde ise başlığın uzunluğunu belirleyen temel etken sayfa tasarımıdır. İnternet gazetelerinde çoğu gazeteden farklı olarak her gün yenilenen bir sayfa tasarımı yoktur. Web tasarımından kaynaklanan bu belli bir şablona dayalı tasarım nedeniyle yazılan başlıklarda farklılık yaratmaması için aynı fontlarda ve aynı puntolarda verilir. Burada temel etken yine gazetede olduğu gibi başlığın konumudur. Ancak başlık boyutları gazetelerde olduğu gibi tasarım oturmuş olduğu için değişime uğramaz. İnternet haberciliğinde yazılan başlıkların uzunluğu da yine tasarıma göre belirlenir' şeklinde konuştu. 

 

 Gazetede başlıkların, internete göre daha az olduğuna da işaret eden WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD  CEO'su Sedat Karagöz; sözlerine şöyle devam etti:

 

'Burada dünyada ilkr kez, WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD  ana ve ara başlıkları karmaşa halined değil, bir biçim halinde sunulmkatdır. Alt başlık, spot başlık ve üst başlık gibi türler gazetelerde de olmasına karşın şemsiye başlık gibi başlıklar sadece internette rastlanan başlık türleridir. Başlık türlerini haberin uzunluğuna ya da sayfasına bağlı olarak sıralamak gerekirse Şemsiye başlık, üst başlık, alt başlık, ara başlık ve aktarıcı (jump) başlıktan oluşmaktadır. Mesela yabancı tabirle 'Umbrella Headline' ya da bizdeki adıyla, 'Çatı Başlık'. Genellikle birinci sayfada kullanılan bu başlık türü bir konuyla ilgili her biri ayrı ayrı haber niteliği taşıyan unsurları tek bir çatı altında toplamakta kullanılır. Haberler şemsiye başlığın altında birer alt başlık ve spotla bütünden farklılaştırılırlar ve bağımsız bir haber olma niteliklerini sürdürürler. Bu başlık türüne internet sitelerinde rastlanmaktadır. Özellikle menü düğmelerine yerleştirilen bu tür başlıklar kullanıcının istediği habere ulaşmasını kolaylaştırmaktadır. Üst başlık ise, ana başlığın üzerinde yer alır. Genellikle ana başlığa göre daha küçük bir puntoyla yazılır. Ana başlığı tamamlayıcı bir nitelik taşır. Gazetelerde habere ve gazetenin tasarımına göre farklı renler alabilir. İnternette de özellikle manşet haberlerinde bu tür başlıklara rastlanmaktadır. WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD  için en önemli olan ana başlıktır. Çünkü esasen WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD  için her başlık bir ana başlıktır. Gerçek başlıkla aynı özellikleri taşımayan ama başlık formunda yazılmış cümlecik ya da tamlamalardır. Özellikle uzun yazılarda, okurun ilgisini tekrar yazıya çekmeyi amaçlar. Yazının okunurluğunu kolaylaştırmak gibi bir işlevi de vardır. Gazete haberlerinde çok kullanılan bu başlık modeli sayfa sınırı olmayan internet için çok gerekli bir başlık stilidir. WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD  farkı bir de aktarıcı başlık olmasıdır. Diyorum ya biz WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD  olarak, klasik gazeteclik yapmamaktayız. Bir haberin bir sayfada bitmeyip diğer bir sayfada devam etmesi gerektiğinde kullanılan başlığa aktarıcı başlık denir. Bu tür başlıklar haber başka bir sayfada devam ettiğinde okuyucunun dikkatini o sayfaya çekip ve onun sıkılmadan, olaydan kopmadan aynı şeyleri tekrar tekrar okuyormuş hissine kapılmadan yazıyı okumayı sürdürmesini sağlar. Bu başlık stili gazetelerde kullanılmamaktadır. Özellikle internet haberlerinde sayfa sınırsız olsa da aynı sayfada bir haberin uzun uzadıya yazılmış olması okuyucuyu sıkmaktadır. Bu amaçla aktarıcı başlıklarla yazının devamı başka sayfalara yönlendirilmiştir. Bu tür aktarmalar ok işaretleri ile de yapılmasına rağmen başlıkla yapılması okuyucunun yazının devamını farklı bir yazı gibi okumasını sağlar...'

 

Öte yandan, WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD  olarak, her muhabire; bir adminlik ruhu vereceklerini, bu sayede hiç beklemeden habere ulaşılacağını da kaydeden WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD  CEO'su Sedat Karagöz;  şunları söyledi: 

 

'Fotoğraf hiç beklememsi gerekn bir unsur internet gazeteciliğinde. Özellikle bazı haber sitelerinde yer alan uygulamada haberin ana başlığı, üst başlığı, alt başlığı gibi başlıkların yanında fotoğraf üzerinde başlıklara yer verilmektedir. Fotoğraf düzenleme programlarının yaygın olarak kullanıldığı haber sitelerinde diğer başlıklara nazaran daha kısa ve daha vurucu başlıklar olarak nitelenebilecek olan bu başlık türleri internete özgü olarak nitelenebilecek olan bir uygulamadır. Spot ise, okuyucular için, ön sayfada ya da iç sayfalarda bulunan kutu içine alınmış ya da herhangi bir yere örneğin başlığın altına yerleştirilmiş, asıl metinden ayrılmış bir veya iki cümleden oluşan, haberin çarpıcı yönlerinden yapılan alıntılara spot denir. Gazete bu şekilde tanımlanan spot, internet için daha farklı bir tanımlama gerektirmektedir. Spot internet haberciliğinde özellikle ana sayfada haberin fotoğraf altında, bazen başlık altında yer alan yine iki satır ya da daha fazla olmak üzere haberin özetini ya da en çarpıcı yanını okuyucuya ulaştıran metinlerdir. İnternet haberciliğinde spotlar haber metnine ulaşmak için link olarak kullanılmaktadır. Fotoğraf başlıkta olduğu gibi yine fotoğraf üzerine yazılan spotlara da internet üzerinde rastlanmaktadır.

Gazeteler ve haber siteleri sadece yazıdan ibaret değildir, görsel malzeme de kullanılır. Sayfalarda görsel malzeme kullanımının amacı ürünü süslemek değildir. Kullanılan görsel malzemenin en temel amacı metni tamamlamak ve daha anlaşılır hale getirmektir. Gazetelerin ve haber amaçlı internet sitelerinin, özellikle günümüzde, en sık kullandığı görsel malzeme fotoğraftır. Fotoğrafın bu kadar çok tercih edilmesinin ise nedenleri vardır. Bunlar güvenilirlilik, tanımlama, yakınlık, zihinde canlandırma, sessizlik, stil, ahenktir. WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD  dünyada iddia ediyorum en çok fotoğraf kullanan web portalıdır ve öyle kalmaya da devam edecektir. WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD  kültürün bilen bilir, fotoğraf altı çok önemlidir. 

Zira gazetesini ya da internetten takip ettiği haber sayfasını açan okurun ilk yaptığı iş ana başlıklara ve fotoğraflara göz atmaktır. Okurun bakışı ilgisini çeken fotoğraftan son derece doğal olarak foto altına kayar. Burada foto altının önemi, haberin unsurlarını vermesi ve okuru metni okumaya özendirmesidir. Ancak gazetelerde çok sık başvurulan foto altı internette ancak bazı sitelerde kullanılır. Peik ya haber girişi ya da ön paragraf? WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD  buna da bambaşka bir boyut getirdi. Haber girişi hem gazete ve internet, hem de TV ve radyoda kullanılan bir unsurdur. Ancak bu haber girişleri yayınlandığı ortama göre farklılıklar göstermektedir. Gazete ve internet ve radyoda kullanılan haber girişi flaş olarak adlandırılır. Flaş haberin sonucunun anlatıldığı kısım olarak özetlenebilir. Flaş haber metininde temel mesajın, en özlü, çarpıcı biçimde yer aldığı bölümdür. TV haberciliğinde ise kam spiker kullanılmaktadır. Sunucunun haberi izleyiciye promterdan okuyarak aktardığı bölüm buradadır. Ancak flaş ve kam spiker uygulama alanında farklılıklara sahiptir. Kam spikerde tıpkı gazete ve internette olduğu gibi başlık şeklinde bir giriş vardır.  Radyoda okunan haberde de aynı şekilde bir uygulama görülmektedir. İnternette ise flaş tıklama sonucu açılan sayfada karşımıza çıkan haber metninde ilk paragrafta gördüğümüz metindir. Ancak haberlerini ajanslardan alan internet siteleri çoğunlukla tekrar spot yazmakla uğraşmamak için bu flaşları spot olarak kullanmakta ve haberde flaş kullanılmamaktadır. Bir uygulama olmasa da internet haberciliğinde ajanslardan yararlanmaktan ve habercilik tecrübesi olmayan niteliksiz elamanlardan ileri gelen bu hata haberinde yapısını bozmaktadır. WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD  olarak garkımızı ortaya hep  koyduk. Çünkü, internet gazetesi okurunun tavrı, başlıklara şöyle bir göz atan geleneksel gazete okurunun tavrından hiç farklı değildir. Ancak internet gazetesinde yer alan bir haberin en basit düzeyde bile olsa aracın doğasından kaynaklanan farklılıkları söz konusudur. Öte yandan okuru başka sayfalara yönelmeyi teşvik eden çok fazla link, yavaş yüklenme, okuma güçlüğü gibi teknolojik problemler de okurun ilgisinin geleneksel gazetede olduğundan çok daha çabuk dağılmasına neden olmaktadır.  TV ve radyo haberciliği ile internet haberciliğinin arasında belirli farklılıklar bulunmaktadır. İnternet haberi aktartma konusunda TV ve radyodan daha hızlı haber aktarabilir. Bunda TV ve radyo da haberin yayına girmesi için belli bir hazırlıktan geçme zorunluluğu neden olmaktadır. Ajans haberlerinin hızlı bir şekilde verilmesinde internetle yarışabilecek bir haber medyası bulunmamaktadır. Ancak özel haberlerde ve canlı yayınlar gibi internet gazeteciliğin masraf yapmadığı alanlarda internet TV ve radyo ile yarışamamaktadır. Birçok açıklama da ya da TV’lerin canlı yayınla verdiği ani gelişmelerde internet haber siteleri TV’den haber almakta ve bunu özetleyerek aktarmaktadır. Burada internet sitelerinin TV’de yayınlanan haberleri özet halinde sunması her ne kadar haberi başından beri seyredemeyen ya da olayı tam anlamıyla anlayamayanlar için iyi olsa da verilen bilgi TV’ye dayanmakta ve internet bu noktada aktarıcı olmaktan öteye geçememektedir. TV haberciliğinde kullanılan en önemli öğe ise görüntüdür. İnternet bugün için yeterli bir şekilde görüntüyü kullanamasa da internet 2 olarak aktarılan yani geniş bant (Broadband) teknolojisi dünya üzerinde şu anda bulunan internet bağlantılarını güçlendirerek internet sitesi üzerinden görüntülü yayına izin verecektir. Bu değişim muhtemelen internet haberciliğini de değiştirecek ve TV haberciliği karşısında yeni bir rakip bulacaktır. İnternet ortamında yazılması gereken haber tarzını açıklamak gerekirse internet haberciliğinde diğer habercilik tarzlarına göre doğrusal olmayan bir haber yazım biçimi tercih edileceğinden editör ya da muhabir, haberi tematik açıdan, kronolojik açıdan ve okura haberi incelemek için farklı seçenekler sunabilen bir açıdan parçalara ayırabilir. İnternet için haber yazmanın en can alıcı noktası birden fazla unsuru doğru ve akıcı bir şekilde yerleştirmektir. Bir muhabir haberi yazmaya, metni internet ortamı için hazırladığının bilincinde olarak başlamalıdır. Haberde kullanılabilecek öğeleri hazırlamak onun işidir. Üstelik diğer medyalardan farklı olarak haberin zaman içinde ortaya çıkabilecek gelişmeler sonucunda yenilenmesi gerekebilecektir. Bir internet gazetesi için haber yazarken karar verilmesi gererken iki temel nokta söz konusudur. Haber metni parçalara bölünmüş olarak linklerle bağlanmış sayfalara mı yayılmalı yoksa Haber hiç parçalanmadan ekran boyunca akıp gitmeli mi? İnsanlar internet ortamında bir şeyleri okumadan önce hızlı bir şekilde göz gezdirdikleri ve daha sonra bir şeyleri okumaya karar verdikleri için editör ya da muhabir haberini yazarken, Linklerin dikkat çekmesi sağlanmalı Anlamlı alt başlıklar kullanılmalı,alt ya da ara başlıklar ve diğer linkler listelenmeli, her paragrafta bir konu işlenmeli, bu nedenle ters piramit tercih edilmeli, kelime sayısı azaltılmalı. WMWNEWSTURKEY ve WMAGAZINEWORLD  için bunlar olmazsa olmazlardır. Muhabir bu sorulara yanıt olarak haberi parçalamayı seçerse, önce haberin içerdiği konuların metin içindeki olası dizilişlerini, bölündüğünde nasıl bir sonuç ortaya çıkacağını, parçaların neleri içereceğini iyice saptamalıdır. İnternet ortamı için haber yazımının ilk kuralı budur. Bu işlem gerçekleştirildiğinde ortaya habere ilişkin bir akış çizelgesi ortaya çıkacaktır. Bu akış çizelgesi aslında internet ortamında haberin nasıl yer alacağını, başka bir ifadeyle organizasyonunu gösteren bir taslaktır. Neticede; internet haberciliği sunum açısından geleneksel medyadan farklılık göstermemektedir. Geleneksel medyada haberlerde kullanılan genellemelerden, başlıklarda kullanılan saldırgan üsluba kadar her şeye bu yeni medya organında da rastlanmaktadır. Tabiî ki bunda internet haberciliğinin uzun bir geçmişi olmaması ve yeni doğan bir bebek misali örnek alabileceği medyaların geleneksel medya olmasının etkisi büyüktür. Ancak tüm bunlara rağmen tıpkı geleneksel medya içinde rastlandığı gibi internet haber siteleri içinde de genelin dışında hareket eden medya organlarına rastlanmaktadır. Tüm bunlar ışığında internet gazeteciliği dinamiklik ve hız gibi unsurlarla geleneksel haberden ayrılsa da haber sunumu açısından bir farklılık yaratmamaktadır. Haber metini her ne kadar zenginleşmiş gibi görülse de nitelik açısından bir değişime uğramıştır...'

 

 




Bu haber 1380 defa okunmuştur.

Etiketler :

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER MEDYA Haberleri

ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
FOTO GALERİ
  • MARKALAR
    MARKALAR
  • AK PARTİ İSTANBUL İL BAŞKANLIĞI ZİYARETİ
    AK PARTİ İSTANBUL İL BAŞKANLIĞI ZİYARETİ
  • Millet için EVET
    Millet için EVET
  • Gündem Ekonomi Haber
    Gündem Ekonomi Haber
  1. MARKALAR
  2. AK PARTİ İSTANBUL İL BAŞKANLIĞI ZİYARETİ
  3. Millet için EVET
  4. Gündem Ekonomi Haber
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
  • Osman Zeki Öner
    Osman Zeki Öner
  • Osmanlı
    Osmanlı
  • Kubat Ötme Bülbül
    Kubat Ötme Bülbül
  • Neşet Ertaş Evvelim Sen Oldun
    Neşet Ertaş Evvelim Sen Oldun
  • Aytaç Doğan İç Benim İçin
    Aytaç Doğan İç Benim İçin
  • İsmail Tunçbilek Derdin ne
    İsmail Tunçbilek Derdin ne
  1. Osman Zeki Öner
  2. Osmanlı
  3. Kubat Ötme Bülbül
  4. Neşet Ertaş Evvelim Sen Oldun
  5. Aytaç Doğan İç Benim İçin
  6. İsmail Tunçbilek Derdin ne
VİDEO GALERİ
YUKARI